onsdag 27. februar 2008

Ting 9

Holder på å se på Video på nettet. Søkte på et emne i YouTube, selvfølgelig "horses" så ensporet som jeg er. Fant denne :
Ta en titt på Beautiful Horses: http://www.youtube.com/watch?v=chBUJWtTHtM

5 minutter senere.........
Hvordan gikk dette da?
Å legge inn videosnutten som en "post på bloggen" fikk jeg ikke til. Det ble visst heller ingen link selv om jeg gikk til "share" og kopierte urlen som lå der og limte inn i bloggen. Det kunne vært litt bedre forklaring på fremgangsmåten her. Ga opp prosjektet.

Bibliotekfilmen med "domino-effekt" var morsom..ellers synes jeg disse bibliotekfilmene er trøttsomme. Er det noen som gidder å se på dem av brukerne ute på YouTube?

Hvordan kan bibliotekene bruke YouTube eller andre kanaler til å markedsføre seg?
Det må skje noe mer enn bare et sveip over hyller stappfulle av bøker, filmer og andre ting. Det er heller ikke så interessant å se de ansatte springe rundt for å utføre sine arbeidsoppgaver.
Kan man få til en videosnutt med humor og snert, kan det kanskje fungere. Jeg vet ikke....

Ingen kommentarer: