mandag 14. april 2008

Ting 20 E-læring

Nå har jeg holdt på med e-læring siden januar 2008 med god instruksjon av Heidi underveis. Som all annen egenlæring krever dette selvdisiplin...stoffet skal leses, oppgavene løses og helst bør man ikke gi seg før man har fått taket på det.
Mange av de 23 tingene har vært morsomme og interessante, så jeg har hatt lyst til å fordype meg mer i dem. Men nå har jeg fått en smakebit, læringsprogrammet ligger der med alle websidene, så da er det mulig å gå tilbake på det etterpå.

Generelt kan jeg si at e-læring er ganske krevende. Det må være trinnvis og god forklaring underveis, ingen lenkeråte, man bør ha en gruppe å diskutere med og en veileder å spørre.

Fjernundervisning er et gammelt begrep, som med e-læring har fått en ny dimensjon.
Flott at en kan sitte hvor en vil i verden, bare en har nettilgang og lære.
Man kan sitte hjemme i egen stue og lære seg kinesisk, matematikk eller noe annet.

Ingen kommentarer: