onsdag 30. januar 2008

Ting 3:
ATOM og RSS........
Prøvde først Bloglines, men uten hell. E-posten fra Heidi anbefalte å bruke Google Reader i stedet.
Da jeg søkte på Google Reader i Mozilla fikk jeg bare opp en tom side.
Men da jeg hentet opp Explorer kom jeg inn med engang og fant fram til den siden der jeg kunne lime inn de adressene jeg vil abonnere på. Nå har jeg lagt et par adresser der, så får vi se hva som skjer.
Disse 2 funksjonene virker veldig hensiktsmessige, fordi jeg får informasjon om endringer/oppdateringer uten å måtte aktivt søke hele tiden.
Hvis jeg ser noe som interesserer meg, kan jeg sjekke om websiden tilbyr RSS eller Atom og benytte meg av det. RSS-symbolet har jeg lagt merke til mange ganger, men Atom er helt nytt for meg.
Københavns bibliotekssider ga en grei forklaring på fremgangsmåte.